המאבק מחריף: שולחים את ילדי צרפת למוסדות חילונים

    "בחו"ל ובאמריקה יש כמה רבנים שמנסים לפעול בזה, אך כאן בארץ הכל שותקים כיון שהם עסוקים רק בלקיחת כסף וזה הדבר היחידי שיש להם זה איך להוציא מהם כמה שיותר כסף"
    יעקב גרודקה 2 Comment on המאבק מחריף: שולחים את ילדי צרפת למוסדות חילונים

    בשבוע שעבר חשף אתר 'קול חי' את שיעורו האחרון של ר"י בריסק שדיבר על ניסיונות 'הסוכנות היהודית' לעלות לישראל את ילדי היהודים בצרפת על מנת לחלן אותם • אסיפה דחופה התקיימה בנושא בשבוע שעבר

    צילום: Laurence Geai/Flash90
    "בחו"ל ובאמריקה יש כמה רבנים שמנסים לפעול בזה, אך כאן בארץ הכל שותקים כיון שהם עסוקים רק בלקיחת כסף וזה הדבר היחידי שיש להם זה איך להוציא מהם כמה שיותר כסף"
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשבוע שעבר חשף אתר 'קול חי' את שיעורו האחרון של ראש ישיבת בריסק הגאון רבי מאיר סולובייצ'יק שדיבר על ניסיונות 'הסוכנות היהודית' לעלות לישראל את ילדי היהודים המתגוררים בצרפת על מנת לחלן אותם.

    בדבריו אמר ר"י בריסק כי "בחו"ל ובאמריקה יש כמה רבנים שמנסים לפעול בזה, אך כאן בארץ הכל שותקים כיון שהם עסוקים רק בלקיחת כסף וזה הדבר היחידי שיש להם זה איך להוציא מהם כמה שיותר כסף".

    ואכן, בסוף השבוע התאספו בבית האדמו"ר מקאלוב בשכונת בורו פארק בניו יורק רבנים בכדי להקים קרן שתדאג ליהודי צרפת. באסיפה השתתפו האדמו"רים מסאטמר, סקולען וקאלוב. הגר"י אריה מלכיאל קוטלר ראש ישיבת ליקווד, הג"ר דוד פיינשטיין, ראש ישיבת 'תפארת ירושלים' אדמו"רים ורבנים חשובים. בסיום הדיון החליטו המתכנסים כאמור על הקמת "קרן ילדי צרפת".

    האסיפה נערכה בבית האדמו"ר מקאלוב שחולה במחלת ניוון שרירים קשה, אך למרות מצבו הרפואי, משתדל לפועל למען יהודי צרפת, תחילה דיבר העסקן ר' ישראל דוד הארפענעס עניין החובה של יהודי ארץ הקודש לדאוג בעקבות הסכנה הרוחנית של הסוכנות על ילדי צרפת. לאח"מ נשא דברים ר' ישכר דוב טויב שליט"א בנו של אדמו"ר מקאלוב ששהה עד לא מזמן בצרפת בשליחות אביו שם פעל למען הילדים, והוא זה שיזם את הכינוס למען הצלתם, במהלך דבריו דיבר על הסכנה הרוחנית לילדי צרפת המתכוונים לעלות לארץ ישראל.

    האדמו"ר מסקולען דיבר ע"כ שהכינוס הוא הצלת נפשות של ממש ויכול לגרום להשראת השכינה שתעורר רפואה שלימה להאדמו"ר מקאלוב, כאשר בסיום האסיפה הוחלט על פרסום "קול קורא" שעליו יחתמו גדולי ישראל כדי לאסוף תרומות למען הקמת ה"קרן לילדי צרפת".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      זורים מלח! בצרפת 70% אחוזי התבוללות ואני מדבר על מרוקאים לא על אשכנזים עוד נקודה הורה צרפתי כיום אינו כהורה מרוקאי של שנת 48 הוא יודע בדיוק איזה חינוך הוא רוצה לבנו ויש לו את כל הכלים לבדוק מה ישראל מציעה לו עוד שנתיים לפני שהוא עולה לכאן כך שנראה לי שצועקים על כלום. יש ת"ת מעולה לצרפתים בו לומדים ליב"ה כי זה מה שהם רוצים וכאלה תתי"ם צריך לקדם בשבילם